- wa-ID
- wa-2038687
- Tag der Veröffentlichung
- 07.10.2024
- Aktualisiert am
- 07.01.2025
- Verfahrensart
- Offener Wettbewerb
- Zulassungsbereich
-
Andere
- Teilnehmer
- Designer*innen, Architekt*innen, Student*innen, Künstler*innen und alle Interessierten im Bereich des Grafik-Designs
- Beteiligung
- 45 Arbeiten
- Auslober
- TerraViva S.r.l., Mailand
- Abgabetermin
- 06.12.2024
- Jurysitzung
- 09.-16.12.2024
- Bekanntgabe
- 06.01.2025
Verfahrensart
Offener Grafik-Design-Wettbewerb
Wettbewerbsaufgabe
Der Fantacycling Grafik-Design-Wettbewerb lud Designer*innen dazu ein, die Markenidentität des beliebten Fahrrad-Startups neu zu gestalten. Von der Neudefinition des Logos, der Schriftarten und der Farbpalette bis hin zur Verbesserung der visuellen Identität der App und der Gestaltung des Fahrradanzugs 2025 hatten die Teilnehmer*innen die Chance, einer Marke, die eng mit ihrer lebendigen Community verbunden ist, ihren kreativen Stempel aufzudrücken. Fantacycling, das seit jeher enge Beziehungen zu seinen Nutzern pflegt, suchte nach Designs, die die Fans noch stärker einbinden und den dynamischen und integrativen Geist der Marke widerspiegeln sollten.
Competition assignment
Fantacycling Graphic Design Competition invited designers to reimagine the brand identity of the popular cycling startup. From redefining the logo, fonts, and colour palette to enhancing the app’s visual identity and designing the 2025 cycling suit, participants had the chance to leave their creative mark on a brand deeply connected to its vibrant community. With a history of fostering strong relationships with its users, Fantacycling sought designs that would further engage and involve fans, reflecting the brand’s dynamic and inclusive spirit.
Jury
Camillo Castellani (Milan, Italy) | Fantacycling
Cinzia D’Emidio (Berlin, Germany) | Cinzia D’Emidio
Camilla Geusa (Rome, Italy) | CBA
Ivana Bačanek (Zagreb, Croatia) | VIDI Visual Design Studio
Weitere Informationen zu allen Gewinner*innen finden Sie unter /
More information about all winners can be found at:
www.terravivacompetitions.com/fantacycling-competition-results-2024
Offener Grafik-Design-Wettbewerb
Wettbewerbsaufgabe
Der Fantacycling Grafik-Design-Wettbewerb lud Designer*innen dazu ein, die Markenidentität des beliebten Fahrrad-Startups neu zu gestalten. Von der Neudefinition des Logos, der Schriftarten und der Farbpalette bis hin zur Verbesserung der visuellen Identität der App und der Gestaltung des Fahrradanzugs 2025 hatten die Teilnehmer*innen die Chance, einer Marke, die eng mit ihrer lebendigen Community verbunden ist, ihren kreativen Stempel aufzudrücken. Fantacycling, das seit jeher enge Beziehungen zu seinen Nutzern pflegt, suchte nach Designs, die die Fans noch stärker einbinden und den dynamischen und integrativen Geist der Marke widerspiegeln sollten.
Competition assignment
Fantacycling Graphic Design Competition invited designers to reimagine the brand identity of the popular cycling startup. From redefining the logo, fonts, and colour palette to enhancing the app’s visual identity and designing the 2025 cycling suit, participants had the chance to leave their creative mark on a brand deeply connected to its vibrant community. With a history of fostering strong relationships with its users, Fantacycling sought designs that would further engage and involve fans, reflecting the brand’s dynamic and inclusive spirit.
Jury
Camillo Castellani (Milan, Italy) | Fantacycling
Cinzia D’Emidio (Berlin, Germany) | Cinzia D’Emidio
Camilla Geusa (Rome, Italy) | CBA
Ivana Bačanek (Zagreb, Croatia) | VIDI Visual Design Studio
Weitere Informationen zu allen Gewinner*innen finden Sie unter /
More information about all winners can be found at:
www.terravivacompetitions.com/fantacycling-competition-results-2024
Fantacycling
Organizers
TerraViva S.r.l.
Via Vallazze 109
Milano, MI 20131
Italy
Introduction
FANTACYCLING – GRAPHIC DESIGN COMPETITION
The goal of the competition is to refresh Fantacycling’s image, from the logo to the fonts and color palette, by creatively rethinking the entire brand identity of the startup.
Moreover, a particular focus will be required by the design of the new identity of the App and some of its main pages. Finally, participants will have the opportunity to create the new cycling suit to be released in 2025 (the third one for Fantacycling after the Capsule Collections produced together with Pissei and Velo+).
The secret behind the success of the brand lies in its vast community and in the connection that Fantacycling has been able to strengthen with its users. Since the very beginning, fans have always been the real protagonists of the project. In this sense, the new identity has to be seen as a further attempt to make them feel even more involved and directly engaged.
Schedule
Registrations Open on October 7th, 2024
Projects Submission Deadline on December 6th, 2024
Winners Announcement on January 6th, 2025
Prizes
5.000 € in Prizes
Golden Mention “Best App Design”: 250€
Golden Mention “Best Cycling Kit”: 250€
10 Honorable Mentions: coupon for a free competition
30 Finalists: published on TerraViva channels
Jury
CAMILLO CASTELLANI, Fantacycling [Milan, Italy]
CINZIA D’EMIDIO, Cinzia D’Emidio [Berlin, Germany]
CAMILLA GEUSA, CBA [Rome, Italy]
IVANA BAČANEK, VIDI [Zagreb, Croatia]
More information and registration at