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  • Ireland Art Cathedral
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  • 1. Preis: Matteo Polignano
  • 2. Preis: Manuel Villalain Gonzalez · Diego López Quintana · Marco Fabri · Manuel Mateu Sanchis
  • 3. Preis: Peik Shelton
  • Gold Mention: Matteo Giammartini · Anton Boman · Matthew Wilson
  • Gold Mention: Pyaezone Aungsoe · Boon Hau Lim

Ireland Art Cathedral , Kells/ Irland

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2035023
Tag der Veröffentlichung
13.10.2022
Aktualisiert am
13.04.2023
Verfahrensart
Offener Wettbewerb
Zulassungsbereich
Andere
Teilnehmer
Architekt*innen
Auslober
Bewerbungsschluss
18.12.2022
Abgabetermin
21.12.2022
Preisgerichtssitzung
08.01.2023
Bekanntgabe
12.02.2023

Wie lautet der dritte Buchstabe von "wettbewerbe"?

1. Preis

Matteo Polignano
  • 1. Preis: Matteo Polignano
  • 1. Preis: Matteo Polignano

2. Preis

Manuel Villalain Gonzalez · Diego López Quintana · Marco Fabri · Manuel Mateu Sanchis
  • 2. Preis: Manuel Villalain Gonzalez · Diego López Quintana · Marco Fabri · Manuel Mateu Sanchis
  • 2. Preis: Manuel Villalain Gonzalez · Diego López Quintana · Marco Fabri · Manuel Mateu Sanchis

3. Preis

Peik Shelton
  • 3. Preis: Peik Shelton
  • 3. Preis: Peik Shelton

Gold Mention

Matteo Giammartini · Anton Boman · Matthew Wilson
  • Gold Mention: Matteo Giammartini · Anton Boman · Matthew Wilson
  • Gold Mention: Matteo Giammartini · Anton Boman · Matthew Wilson

Gold Mention

Pyaezone Aungsoe · Boon Hau Lim
  • Gold Mention: Pyaezone Aungsoe · Boon Hau Lim
  • Gold Mention: Pyaezone Aungsoe · Boon Hau Lim
Verfahrensart
Offener Ideenwettbewerb

Wettbewerbsaufgabe
Lichtstrahlen werden von einer dichten Atmosphäre geformt, in der der Dampf von Kerzen und Spiralen von duftendem Weihrauch liegt. Das metallische und leise Klirren der silbernen Weihrauchkessel, lange und friedliche Tage, die vom Glockengeläut und gregorianischen Melodien geprägt sind.

Es ist mehr als ein Jahrtausend her, dass der religiöse Eifer Europa nach dem Untergang des Römischen Reiches belebte. Seit dem Zeitalter der Kathedralen sind Jahrhunderte der Geschichte vergangen. Viele von ihnen sind heute Ruinen, aber dennoch nicht weniger prächtige und bedeutungsvolle Bauwerke. Die gotische Kathedrale ist einer der mächtigsten Archetypen für die heutige Menschheit - vor allem, wenn sie eine Ruine ist.

Wer sie betrachtet, kann nicht umhin, ein romantisches und nostalgisches Gefühl zu empfinden, das ein fernes, vergangenes und allzu oft vergessenes Bild von Klöstern und Kathedralen hervorruft, die einst Orte der Kunst und der Innovation waren.

Die Ruinen, die wir heute bewundern, sind in Wirklichkeit das Produkt von Künstlern, schöpferischen Talenten und Visionären, die von Gott dazu berufen wurden, das Beste der menschlichen Technik zu nutzen, um das Mysterium zu feiern und Orte zu schaffen, an denen sich die kulturelle und künstlerische Elite der damaligen Zeit treffen und ausdrücken konnte.

Wie fühlten sich Krieger, Hufschmiede, Bauern und Schmiede beim Anblick der riesigen Architekturen aus Stein und farbigem Glas, in denen Gottesmänner medizinische Heilmittel herstellten, über die Heilige Schrift meditierten und als Überbringer von Botschaften das Wissen vergangener Jahrhunderte vermittelten?

Können alte Kathedralen ihre Rolle im Herzen der zeitgenössischen Kultur zurückgewinnen?

Das ist die Frage, auf die sich die Kunstkathedrale stützt. Dieser Wettbewerb lädt Architekten dazu ein, alte Sakralarchitekturen als Orte neu zu überdenken, an denen zeitgenössische kulturelle Innovationen wieder Platz finden können. Indem sie über die Zukunft von Kells Priory nachdenken, haben die Architekten die Möglichkeit, erhabene Orte zu beschreiben, Räume der Tradition und der Innovation, Räume des Kontrasts zwischen dem Alten und dem Zeitgenössischen. Orte, die Kunst, Kultur und Debatten inspirieren können, um zu Zentren performativer Experimente zu werden, wo sie - heute - dazu beitragen, das Denken von morgen zu schreiben.

Die alten Kathedralen, die durch die Architektur wieder der Kunst geweiht werden, werden wieder zum Zentrum der zeitgenössischen Gesellschaft, um die Initiative von Künstlern zu beherbergen, die letztlich eine der wichtigsten Möglichkeiten ist und sein wird, das Unausgesprochene, das Unausgesprochene und - warum nicht - das Göttliche zu untersuchen.

Yac dankt allen Architekten, die sich dieser Herausforderung stellen werden.

Competition assignment
Beams of light are sculpted by a thick atmosphere dense with the vapor of candles and spirals of perfumed incense. The metallic and faint jingle of silver incense burners, long and peaceful days marked by the tolling of bells and Gregorian melismata.

It has been over a millennium since the religious zeal animated Europe after the fall of the Roman Empire. Centuries of history have passed since the age of cathedrals. Many of them are ruins now but nevertheless do not constitute less magnificent and meaningful architectures. The gothic cathedral is one of the most powerful archetypes for contemporary humanity- especially when in ruins.

Whoever observes them cannot help but feeling a romantic and nostalgic sentiment, evoking a remote, passed and too often oblivious image of monasteries and cathedrals, which used to be places for art and innovation.

The ruins we admire today are in fact the product of artists, creative talents and visionaries called to God’s cause to use the best of human technology to celebrate the mystery, generate places where the cultural and artistic elite of the time could meet and express itself.

How did men-at-arms, farriers, peasants and blacksmiths feel looking at the huge stone and colored-glass architectures where men of God used to make medical remedies, meditate the Scriptures and act as message bearers of the knowledge of previous centuries?

Can ancient cathedrals reclaim their role at the heart of contemporary culture?

This is the question on which Art Cathedral lays its foundation. This competition invites architects to rethink ancient sacred architectures as places where contemporary cultural innovation can be hosted again. Reflecting on the future of Kells Priory, architects will have the opportunity to describe sublime places, spaces of tradition and innovation, spaces of contrast between the ancient and the contemporary. Places that can inspire art, culture and debate to become centers of performative experimentations where to contribute – today- to write the thinking of tomorrow.

Reconsecrated to art- through architecture- ancient cathedrals will be the center of contemporary society again in order to host the initiative of artists that ultimately is and will be one of the main ways to investigate the unspoken, the unexpressed and- why not?- the divine.

Yac thanks all the architects who will take up this challenge.

Jury
Manuel Aires Mateus, AIRES MATEUS
Valerie Mulvin, MCCULLOUGH MULVIN
Claudio Silvestrin, Claudio Silvestrin Architects
Edoardo Tresoldi
Emanuele Montibeller, Founder Arte Sella
Alessia Salerno, Fondazione Prada
Michelangelo Pistoletto

Weitere Informationen zu allen Gewinnern finden Sie unter /
More Information about all winners can be found at:

www.youngarchitectscompetitions.com/past-competitions/art-cathedral
Ireland Art Cathedral
 
Organizers
YAC Srl
Via Borgonuovo, 5
40125 Bologna – Italy
 
Brief
Beams of light are sculpted by a thick atmosphere dense with the vapor of candles and spirals of perfumed incense. The metallic and faint jingle of silver incense burners, long and peaceful days marked by the tolling of bells and Gregorian melismata.
 
It has been over a millennium since the religious zeal animated Europe after the fall of the Roman Empire. Centuries of history have passed since the age of cathedrals. Many of them are ruins now but nevertheless do not constitute less magnificent and meaningful architectures. The gothic cathedral is one of the most powerful archetypes for contemporary humanity- especially when in ruins.
 
Whoever observes them cannot help but feeling a romantic and nostalgic sentiment, evoking a remote, passed and too often oblivious image of monasteries and cathedrals, which used to be places for art and innovation.
 
The ruins we admire today are in fact the product of artists, creative talents and visionaries called to God’s cause to use the best of human technology to celebrate the mystery, generate places where the cultural and artistic elite of the time could meet and express itself.
 
How did men-at-arms, farriers, peasants and blacksmiths feel looking at the huge stone and colored-glass architectures where men of God used to make medical remedies, meditate the Scriptures and act as message bearers of the knowledge of previous centuries?
 
Can ancient cathedrals reclaim their role at the heart of contemporary culture?
 
This is the question on which Art Cathedral lays its foundation. This competition invites architects to rethink ancient sacred architectures as places where contemporary cultural innovation can be hosted again. Reflecting on the future of Kells Priory, architects will have the opportunity to describe sublime places, spaces of tradition and innovation, spaces of contrast between the ancient and the contemporary. Places that can inspire art, culture and debate to become centers of performative experimentations where to contribute – today- to write the thinking of tomorrow.
 
Reconsecrated to art- through architecture- ancient cathedrals will be the center of contemporary society again in order to host the initiative of artists that ultimately is and will be one of the main ways to investigate the unspoken, the unexpressed and- why not?- the divine.
 
Yac thanks all the architects who will take up this challenge.
 
Prizes
1st Prize: 8.000 €
2nd Prize: 4.000 €
3rd Prize: 2.000 €
 
Gold Mention: 500 €
Gold Mention: 500 €
 
10 Honorable Mention
30 Finalists
 
Schedule
Early Bird Registration (65 €/team*): Sep 26, 2022 – Oct 23, 2022
Standard Registration (85 €/team*): Oct 24, 2022 – Nov 20, 2022
Late Registration (115 €/team*): Nov 21, 2022 – Dec 18, 2022
Material Submission Deadline: Dec 21, 2022
Jury summoning: Jan 8, 2023
Results announcement: Feb 12, 2023
 
* +22% VAT. Fulfilling an “Early bird”, “Standard” or “Late” registration does not affect submission deadline.
 
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