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  • Project Runway – A pavilion to uplift fashion education
  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,

Project Runway – A pavilion to uplift fashion education , Espoo/ Finnland

Architektur Wettbewerbs-Ergebnis

wa-ID
wa-2029323
Tag der Veröffentlichung
29.06.2020
Aktualisiert am
19.05.2021
Verfahrensart
Offener Wettbewerb
Zulassungsbereich
Andere
Teilnehmer
Keine Teilnahmebeschränkungen
Auslober
Bewerbungsschluss
30.11.2020
Abgabetermin
15.12.2020
Preisgerichtssitzung
05.01.2021
Preisgerichtssitzung
05.-29.01.2021
Bekanntgabe
11.02.2021

Wie lautet der dritte Buchstabe von "wettbewerbe"?

Gewinner

Project: Stick n Tuck Pavilion,
A pavilion to connect people (students, professionals, and public society)
through an interactive, playful, flexible and sustainable design
supported with modular and quick installation materials.
  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,
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  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,
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  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,
  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,
  • Gewinner: Project: Stick n Tuck Pavilion,
Verfahrensart
Offener Ideenwettbewerb

Wettbewerbsaufgabe
Es hat bereits in Griechenland begonnen, als das Geschlecht auf Säulen aufgetragen wurde und Stoff in seiner Kannelierung nachgeahmt wurde; so entstand eine verwobene Beziehung zwischen Mode und Architektur. Beide Disziplinen umhüllen den Körper, reagieren auf räumliches Volumen, spielen mit Maßstäben und arbeiten an der Transfiguration von 2D-Konzepten in 3D-Realität.

Peirre Balmain, Gianfranco Ferre, Fernado Garcia, Versace und Coco Chanel haben etwas gemeinsam. Bevor sie sich den Titel eines Modemoguls der Branche sicherten, hatten alle diese Personen einen architektonischen Hintergrund. Man kann sagen, dass Architektur und Mode aus dem gleichen Holz geschnitzt sind und sich manchmal gegenseitig inspirieren. Wenn die Mode die Quelle des Wissens ist, dann ist die Architektur die Struktur, die sowohl für den Schutz als auch für die Verbesserung ihrer Qualität verantwortlich ist.

Der Bildungssektor für Mode boomt und ist in den letzten Jahrzehnten enorm gewachsen. Obwohl wir einen zunehmenden Wettbewerb auf dem Gebiet des Designs erlebt haben, ist dies nicht der Hauptgrund für die Arbeitslosigkeit nach dem Studium. Werden Modestudenten zugenäht? Und wie?

Es gibt eine Lücke zwischen der akademischen und der markt- bzw. praxisbezogenen Ausbildung in den aktuellen College-Lehrplänen. Den meisten Absolventen mangelt es an grundlegenden Fertigkeiten im Nähen und Sticken, so dass eine Arbeitsvermittlung nicht in Frage kommt. Der anderen Hälfte mangelt es an Erfahrung in Bezug auf Präsentation, Kundeninteraktion und Zuschauerkontakt.

Gibt es nicht eine Lösung, ein integriertes Business-Ausbildungsmodell zu schaffen? Wie sollten Modeschulen Business-Lernen in eine kreative Ausbildung integrieren? Können wir ein Medium schaffen, um eine Verbindung zwischen Studenten und erfolgreichen Designern zu schaffen? Wie können Modestudenten vom frühen College-Alter an eine Business-Mentalität entwickeln?

Aufgabe: Die Herausforderung besteht darin, einen Pavillon zu entwerfen, der akademisches Wissen mit industrieller Erfahrung inmitten von Modeinstituten integriert.

Competition assignment
It all started back in Greece, when gender was applied to columns and emulated fabric into its fluting; establishing an inter-woven relationship between fashion and architecture. Both disciplines shelter the body, react to spatial volume, play with scales and work on transfiguration of 2D concepts into 3D reality.

Peirre Balmain, Gianfranco Ferre, Fernado Garcia, Versace and Coco Chanel share something in common. Before securing the title of fashion moguls of the industry, each of these individuals shared an architectural background. It can be said that architecture and fashion are cut from the same cloth and they sometimes co-depend for inspiration. If fashion is the source of knowledge then architecture is the structure that is responsible for sheltering as well as enhancing its quality.

Fashion education sector is booming and has grown enormously over the last decades. Although, we have witnessed increasing competition in the field of design, yet this isn‘t the major contributor towards unemployment after graduation. Are fashion students getting stitched up? How?

There exists a gap between academic and market/ realworld education in current college curriculums. Most of the graduates lack basic stitching and sewing skills that makes job procurement out of question. While the other half falls short in experience in terms of presentation, client interaction and spectator engagement.

Isn‘t there a solution to create an integrated business-education model? How should fashion schools integrate business learning into a creative education? Can we create a medium to formulate a bond between students and accomplished designers? How can fashion students develop a business mindset from early college age?

Brief: The challenge here is to design a pavilion to integrate academic knowledge with industrial experience amid fashion institutes.

Jury
Andrew Whalley, Chairman, Grimshaw, United Kingdom
William Feuerman, Director, Office Feuerman, Australia
Dagur Eggertsson, CEO / Founding Partner, Rintala Eggertsson Architects, Norway

Weitere Informationen zu dem Gewinner finden Sie unter /
More information about the winner can be found at:
uni.xyz/competitions/project-runway/entries
Project Runway – A pavilion to uplift fashion education

Organizers
UNI competitions, New Delhi, India
uni.xyz/competitions

Overview
It all started back in Greece, when gender was applied to columns and emulated fabric into its fluting; establishing an inter-woven relationship between fashion and architecture. Both disciplines shelter the body, react to spatial volume, play with scales and work on transfiguration of 2D concepts into 3D reality.

Peirre Balmain, Gianfranco Ferre, Fernado Garcia, Versace and Coco Chanel share something in common. Before securing the title of fashion moguls of the industry, each of these individuals shared an architectural background. It can be said that architecture and fashion are cut from the same cloth and they sometimes co-depend for inspiration. If fashion is the source of knowledge then architecture is the structure that is responsible for sheltering as well as enhancing its quality.

Fashion education sector is booming and has grown enormously over the last decades. Although, we have witnessed increasing competition in the field of design, yet this isn‘t the major contributor towards unemployment after graduation. Are fashion students getting stitched up? How?

Challenge
There exists a gap between academic and market/ realworld education in current college curriculums. Most of the graduates lack basic stitching and sewing skills that makes job procurement out of question. While the other half falls short in experience in terms of presentation, client interaction and spectator engagement.

Isn‘t there a solution to create an integrated business-education model? How should fashion schools integrate business learning into a creative education? Can we create a medium to formulate a bond between students and accomplished designers? How can fashion students develop a business mindset from early college age?

Brief: The challenge here is to design a pavilion to integrate academic knowledge with industrial experience amid fashion institutes.

Competition Type
Open ideas competition

Eligibility
Minimum eligible age for participation is 18 years.
There is no restriction on the degree of design disciplines to participate in the challenge.
Participation in the competition can happen in a team as well as an individual.
Maximum numbers of participants in a team are 4.
The challenge is open worldwide for anyone to participate.

Schedule
Registration ends: November 30, 2020
Submission ends: December 15, 2020
Shortlist entries announced: December 30, 2020
Jury evaluation: January 05 – 29, 2021
Public voting ends: January 30, 2021
Results announcement: February 11, 2021

More information and documents at
uni.xyz/competitions/project-runway/info/about

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